måndag 9 juni 2008

Vilken helg! Äntligen har vi varit i stugan för första gången på ett helt år, Eftersom hela förra sommaren gick åt till renovering här hemma så kom vi aldrig iväg ut till landet. Vi visste ju om att vi var tvungna att göra så ett år för att bli klara med bygget. Sonen protesterade inte nämnvärt när jag bestämde att han var tvungen att följa med, och det var nästan tom så att det verkade som om han tyckte det var lite härligt. Man ska vara borta i tre dagar och ändå så tar det tre timmar för oss att få ihop alla saker som vi ”måste” ha med oss. Playstation-spelet, för nåde om man har lite tråkigt, fotboll, kläder, verktyg, spel, teckningsgrejor och lite akvareller, hundmat, jordgubbar, rena handdukar, sängkläder, migränmedicin...och hux flux så var vi på väg. Äntligen! Helgen har varit så härlig, vi har årets första mini-golf, och det på banor som inte krävde någon talang, utan mer tur. Vi har ätit god mat, köpt sängbord på loppis, spelat av ungarna pengar på poker (som vi efterskänkte), umgåtts med familj och vänner och fått massor med sol på näsan, en helt perfekt helg. Nu sitter jag och lyssnar på web-radio, och som vanligt när jag jobbar så lyssnar jag på Karlavagnen, och då oftast på Stina Wollters program, tycker hon är så kul att lyssna på! Idag har jag gjort en illustration till en artikel som handlar om dubbelmoralen i sveriges asyl-politik, att vi ratar människor som inte kommer från europa som kan erbjuda arbetskraft i många av våra svåraste bristyrken, utan dom får jobb som städare och spärrvakter. Tage Danielsson sa något klokt: ”En kom hit av terror tvungen. En kom hit för att gifta sig med kungen”

©Nadja

1 kommentar:

Leif sa...

Hej Nadja. Tack för kommentaren på min blogg. Såg på din sida och på bilderna. Väldigt fint!

Leif