måndag 2 juni 2008

Premiär!!
jaha, så ska man skriva sitt första inlägg på den nyss skapade konst-iga bloggen. Jag som inte har hajat det här med bloggar, ska nu ta mina första steg in i bloggvärlden, och kan väl säga att det faktiskt är lite läskigt . Hur personlig ska man vara? Hur mycket av mig själv ska jag lämna ut? Vad kommer vara av intresse för människor att läsa om?Jag har ju inte varit runt och läst några bloggar ännu, så jag har liksom ingen erfarenhet, utan här kastar jag mig hejdlöst utför stupet, rakt ut i cyberspejs...
Men jag börjar med att presentera mig och sen tar vi det som det kommer:

Hej, jag heter Nadja och är snart 42 år, och mitt stora intresse här i livet är konst. De senaste åren har jag gått på konstskola och det har varit de mest fantastiska åren i mitt liv, att få hålla på med det man älskar mest dagarna i ända, umgås med människor som har samma intressen som en själv, helt suveränt kul! Nu jobbar jag deltid som illustratör och då tecknar jag mest och bearbetar bilderna med photoshop. Har min egna lilla ateljé här hemma i radhuset(som jag delar med sambo, 16-årig son och 15-årig bonusdotter) och tycker att jag har det roligaste jobbet man kan ha.

Min tanke med bloggen är väl att jag mest skulle visa det jag gör, ha det som ett eget litet galleri, som uppvärmning till den dagen då jag ska ha en egen utställning. Så ni kommer få se små snabba teckningar och lite mer arbetade målningar här på sidan, och antagligen en och annan illustration...lite så hade jag tänkt mig. Och självklart hoppas på spännande kontakter, åsikter och intressanta diskussioner om det konst-iga livet, för visst är det konstigt ibland!? Slut för idag, tack för idag!

DAGENS BILD

© Nadja

3 kommentarer:

mattiaskall sa...

Välkommen till bloggvärlden och tack för din kommentar på min sida. Ser fram emot att se mer av dina bilder och din konst.

Till hösten startar jag upp som illustratör och lämnar min anställning på reklambyrå. Osäkert, läskigt och väldigt roligt.

/Mattias

konst-iga_tankar@hotmail.com sa...

Tackar! Har som sagt inte fattat riktigt det här med bloggar, men nu hittar jag massor med spännande människor som gör hur fina bilder som helst.
Jag var tvungen att omskola mig för fem år sen efter en olycka (åkte skridskor och ramlade och slog i skallen) och då tänkte jag att jag ska göra det jag alltid velat, rita måla och kanske tom tjäna pengar på det. Det är läskigt och en ganska osäker marknad, men det är värt det!
Lycka till själv med illustrerandet, och utifrån det jag sett så kommer det inte vara några problem!

/Nadja

Anonym sa...

Jaa, du är här nu!!! Ser fram emot att se massor av dina fina bilder! Kram!