fredag 13 juni 2008

En lekfull dag

Idag har jag haft min bror döttrar på besök hela dagen. Två små änglar måste jag säga. Helt fantastiskt mysiga och gosiga flickor. Min bror har verkligen lyckats på alla sätt vis med dom. Att prata med barn är så roligt, alla funderingar och små klokheter som kommer ur dom hela tiden. Ines tre år talade om för mig att "alla har en skalle inne i huvudet, annars kan man inte leva", och det är ju sant. Medans dom tittade på "Pippi på de sju havet" så satt jag och tecknade lite, och det blev en liten märklig pojke till. Tack för idag, slut för idag!
©Nadja

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är kul! Ses snart och snackar tycker jag.

Anonym sa...

Säger Anna

Ewa sa...

Hej Nadja!

Va kul att du kikade in hos mig, och att du lämnade en hälsning.
Ja, han är duktig min kusin. Har tecknat i en massa fågelböcker, brevkort etc - och t.o.m varit på frimärken. Har lagt in bilder av honom tidigare i min blogg.

Undulater är fina. Har haft massor själv.Synd bara att de skräpar ner så vansinnigt. Har även haft en Gra Jacko, som kunde prata. Han var så cool.

Kram
/Ewa

PS: Din sida är jättefin. Ska kika igenom här lite nu.

Anonym sa...

Jag gillar den killen så mycket. Han verkar helt obrydd om vad folk tycker, han bara står där med sin handväska.

konst-iga_tankar@hotmail.com sa...

Tackar!!
Han står där med sin handväska och ser lite obehaglig ut tycker jag. Men det är roligt göra lite läbbiga teckningar, lätt att allting blir så "fint" och gulligt när jagt tecknar, lite tillrättalagt lixom.

Sara sa...

Det dyker upp många teorier i mitt huvud om vad pojken gör... Hälsar på någon? Visar någon vägen? Han ser lite finurlig ut. Fint!

konst-iga_tankar@hotmail.com sa...

ja man vet inte riktig vad han gör :-) han är bara lite finurlig tror jag och så säger han kanske: hej här går jag och är lite finurlig