måndag 16 juni 2008

Helgens skörd

Helgen kom och gick väldigt fort som vanligt. Trots storstädning och middagsgäster i lördags och ännu mer storstäding på söndagen så har jag hunnit teckna ganska mycket. Och det är temat ”Märkliga små pojkar” som dominerar. Har även gjort några illisar, en till en artikel som handlar om naturens läkekraft för sjuka , och en om hur naturen tillslut slår tillbaka på oss om vi fortsätter att misshandla vår jord.
Collage gjort i photoshop
Akvarell och collage, redigerat i photoshop
©Nadja

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Nadja!
Helsköna pojkar! Gillar verkligen din pillerburk, sitter just med en tom burk framför mig och ska beställa mer hos min hälsocentral via internet. Men det är inte det du rekommenderar tyvärr...
Tack för dina inlägg i min blogg. Jag själv kände verkligen igen mig när du skrev om att du inte hittat din stil utan var spretig. Jag brukade tjata om detta tills en av mina målarvänninor började sucka och himla med ögonen. Hon menade att det visst syntes att det jag gjorde kom från en och samma person...precis som jag tycker om dina verk. Jag tänkte (nästan lite avundsjukt måste jag medge ;-) )när jag såg din sida att HON HAR VERKLIGEN HITTAT SIN STIL!!!
/Annika

konst-iga_tankar@hotmail.com sa...

Hej annika
Ja pillerburkar som är fyllda med allt annat än natur har jag också erfarenhet utav, men hoppas på att få slippa det med akupunktur och annan behandling.
Ja det där med att hitta sin stil, det verkar många brottas med. Jag ska lägga upp lite andra bilder så kommer du förstå min spretighet :-)
Tack för fina ord!/Nadja

Anonym sa...

Åh, jag blir så glad av dina killgubbar, dom är såå undrbara att jag sitter här och storflinar för mig själv. Jag vill se en hel bok med dom!

Har målat mer idag och det går upp och ner, men jag målar på, tar en paus kommer tillbaka och ser med nya ögon. Skönt för en amatör att höra att etablerade också spretar, i alla fall enligt de själva.

konst-iga_tankar@hotmail.com sa...

:-) kanske blir det en bok en dag...*drömmer* Dom är hur kul som helst att teckna och en regel jag sätter upp för mig själv är att inte använda blyerts och att fullfölja teckningen även om jag ritar "fel" , för nu har jag bestämt att det finns inget rätt eller fel inom konsten!!!

Anonym sa...

Vad bra du är, Nadja!!

Anonym sa...

hej hej
kollat dina sidor, fina bilder, kör på bara!

eszter