torsdag 26 juni 2008

Oj vad dagarna går fort, och det gör dom även om man inte har roligt. Inte för att jag inte haft roligt, men ändå...
En pojke har kommit till världen, och han kämpar för rätten till sin handväska.
Sen har jag målat lite "kitsch", sånt som man "egentligen" inte ska tycka om att måla, sånt som den "riktiga" konstvärlden rynkar på näsan åt, sånt som går under benämingen "hötrorgskonst". Egentligen borde jag verkligen skämmas som målar sånt här, jag som gått på konstskola och allt... ;-)
©Nadja

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken konstnär kan bara måla precis sånt han/hon vill utan att tänka på att man måste tjäna lite pengar? Hoppas att du får riktigt mycket för dina Sthlmstavlor så att du sen får tid att göra det DU vill! Kram!

Anonym sa...

Men du myskokillgubben har ju armen upp och ned. Var det med mening?

konst-iga_tankar@hotmail.com sa...

Nej det var inte meningen, det liksom bara blev så i farten, och jag orkade inte ändra på det, så han fick bli ännu mer mysko än vad han redan är :-)

Anonym sa...

Hej Nadja,
Är det inte när man gått på konstskola som man kan få göra som man vill egentligen, får vara lite upprorisk och bryta mot det som anses vara fint...outbildade som mig får passa sig eftersom vi inte vet vad som passar sig utan blåögt målar det vi tycker är fint, (eller inte..haha).
Jag vet bara att om man bejakar det som finns inom en "hötorg eller inte" så är det lättare att inspireras, det fylls på mer hela tiden än om man begränsar sitt flöde. Sedan kan man av det förfina sin stil och hitta det man gör bra.
Du gör så mycket bra så det är ju bara att köra på för dig!!!
Kram från Annika

Sara sa...

Nej, man ska måla det man känner för själv, å int skämmes :). Sen har ju alla olika smak, och stil. Men din stockholmsbild är härlig tycker jag.
Kram!

konst-iga_tankar@hotmail.com sa...

Ja när man gick på skolan var det ganska tröttsamt att hela tiden känna att man gjorde "rätt" saker och man blir så påverkad av det, det kan hämma. Nu gör jag det jag vill coh skäms inte, det är ju ofta det som inte anses så "fint" som kan inbringa lite kosing.
Turisterna älskar mina stockholmsmotiv, och det är nog för att det är lite historia med i bilderna för att jag målar på gamla brev. Mitt sommarnöje!