tisdag 10 juni 2008

Fundersamma flickor

När jag gick på Birkagårdens konstskola så testade man alla tekniker, alla manér, alla stilar som man kom i kontakt med, iallafall gjorde jag det. Det är nog mitt största problem (om det nu är ett problem) att jag vill testa allt. Det gör att jag själv inte tycker att jag har hittat min egen stil, en ”egen” form, utan är ganska spretig. Men som sagt, det kanske inte behöver vara ett problem. En (kort) period så tecknade jag flickor i blyerts, och nu när jag skannade in dom så känner jag att jag är sugen på att göra några till. Ooops en liten pojke smet in till flickorna! Fortsättning följer....

© Nadja

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Nadja,
Tack för ditt besök och inlägg i min blogg. Jag är glad att hitta till din sida!!! Gillar det jag ser, förstår att du kan leva på din konst för den är verkligen proffsig och modern!
Är det OK att länka till din blogg i min länklista?
/Annika Strömberg

konst-iga_tankar@hotmail.com sa...

Hej Annika
Vad kul att du gillar det du ser. Jag lever inte helt på min konst/illustrationer ännu, men det är ett mål som känns lite mer nära än för några år sedan. Jättekul att du lägger till mig, för jag tänkte lägga till dig, om det också är okej!?
Trevlig sommar och på återseende :-)

Pia Johansson sa...

tack för det glada tillropet på min sida!

Anonym sa...

Mina favoritflickor ochden trumpna pöjken är ju för underbar!

Anonym sa...

Hej igen,
Det är OK från mig också!!!
Du kommer att lyckas.
Ha det så bra!
/Annika