torsdag 5 juni 2008

Så här fin(i röd slips och allt) var min son när han idag gick ut nian. Behöver jag säga att jag är stolt, mer än stolt. Det var en fin avslutning, klassföreståndaren höll ett charmigt tal och han hade många fina saker att säga om alla eleverna. Många skratt och många tårar, mycket hopp och lite vemod. Kommer ihåg min egna skolavslutning som om det var igår, eller kanske i förrgår.

Sen kom jag hem och tänkte vara lite kreativ, och insåg att här behövs städas. Problemet när man börjar städa så hittar man massor med kul saker att titta på, som t.ex gamla Allers tidningar från 60-talet och annat som köpts på sommarloppisar. Gamla teckningar som legat i lådorna. På nåt sätt är det så att när man inte sett dom på länge och det gått lite tid så är dom helt okej att titta på, en del är tom riktigt bra. Ska väl skanna in några dammiga alster och lägga upp här påbloggen någon gång.
Men varför blir det så lätt stökigt i en ateljé? Tänker varje gång jag städat att nu ska jag bli ordningsam, lägga tillbaka varje färgtub och penna på sin rätta plats...jo jo!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jasså, ja själv vet jag inte vad du pratar om, här är alltid så fint och allt är på sin plats, precis som det ska vara....

Kolla länken, klipp och klistra http://mittlillahus.blogspot.com
/2007/11/real-world.html

Nä, Nadjis, Kreativt Kaos heter det inte för intet, Om du städar upp så allt är perfekt så har du ju ingen ork kvar till att skapa, var det någon som sa till mig senast igår tror jag. Ställ bara upp kartongerna i soffan och lägg en duk över och vips är det städat!

Men scanna in alster, jag vill se mer!

konst-iga_tankar@hotmail.com sa...

Ja nu får det bli lite regn så man får nåt gjort. Nä så brukar det vara, när man städat klart är man helt slut. Nu är det ännu mer kaos, har städat resten av huset och då åker saker och ting ner i ateljén istället.
Mer bilder kommer! :-)

CallMeKenneth sa...

Hej :)
vad kula att du börjat blogga. Jag kommer titta med jämna mellanrum och se hur det går med livet och allt. Vad fina han var din son, och visst blir man alldeles varm i själen vid sådana tillfällen. Minns förra året då Kim gick ut nian. Det var fint.

Ha det gott

//Kenneth

konst-iga_tankar@hotmail.com sa...

Ja det är nåt visst med skolavslutningar! Försökte komma in på din sida, men det funkar inte. För det är väl Kennet B ?