lördag 20 september 2008

"Hang up"

..fick min dator precis när jag scannat min nya teckning och fixat i hop skarvar och sånt jobbig och klockan var för mycket för att göra om hela proceduren. Så det är därför jag utlovar bilder som inte syns. Har inte hunnit fixa till min nya teckning ännu så ni får lite "nygamla" bilder istället. Nya för er, gamla för mig. Har gjort några porträtt till tidningen och många biskopar blir det (jag illustrerar ofta för Kyrkans tidning) här är några kyrkliga typer och några litterära:
tecknat i kaffe och svart och vit tusch
Tecknat med wacompenna efter foto och sen tillfixat med photoshop
Pastellkrita och collage
Blandad teknik, penna collage och photoshop

Blyerts på rutat papper

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vaddå skarvar? Hur liten scanner haver du. Eller gör du mastodontteckningar? Jag har en jättestor scanner som du kan få om jag får din Wacom-bräda?

konst-iga_tankar@hotmail.com sa...

Min svartvita teckning med flickan och djuren är större än A3 och det är så mycket linjer så att skanna in den i fyra delar och få ihop snyggt var ganska svårt. En A3 scanner är nåt jag verkligen vill ha, bland annat. Men min wacom släpper jag inte ;-) inte ens till dig.

Sara sa...

Kaffe! Det låter intressant. Det vill jag testa! Lägger du på det med en pensel?

konst-iga_tankar@hotmail.com sa...

jag blandar väldigt väldigt starkt neskaffe, och sen använder jag pensel eller typ en kinapinne, en sån som man äter med :-)
Sen kan man späda med mer vatten för att skapa olika styrka på färgen. Det blir en fin glansig yta av kaffe, och jag har inte fått fram samma nyans med akvarellerna. Testa, det är kul!

Paulina sa...

Hoppas du inte tar illa upp i att jag lånat ditt sara lidman porträtt på min blogg, du kan hitta det på denna adress: http://yrettt.blogg.se/?tmp=20202157
Självklart har jag länkat till dig! :-) Säg till om du vill att jag ska ta bort den. Tycker om både bilden på henne och de andra. Kaffe verkar kul- det ska provas! He he