måndag 15 september 2008

"Barnsliga" tankar

Nu känns det dags att uppdatera lite här på bloggen igen. Det går lite väl långt mellan gångerna som jag är här och skriver nåt nytt, men jag har något/någon att skylla på...har en litet sprattel i magen som tar all min energi. Ja, jag är gravid! :-) Nu har den första chocken lagt sig, eller chock vet jag inte om jag kan kalla det, men den stora förvåningen iallafall. Har ätit så mycket mediciner under de här sista fem åren så att vi visste ju inte om det skulle bli något, vi sa att: "blir det så blir det" , och tillslut så blev det! Det är lite skillnad att vara med barn när man är 42 år mot när jag var 25 förra gången. Då var allt mycket mer självkklart, jag var med barn och det var inte mycket mer att tänka på. Man var lite mer naiv på den tiden och upptagen med så mycket annat, så jag oroade mig inget alls då, man bara var liksom... Gjorde fostervattenprov förra veckan, och fick svaret ganska snabbt och det såg bra ut, allt såg helt normalt ut. Så nu känns det som om man kanske kan börja våga tänka hela tanken ut, att faktiskt så ska det komma en liten "bebbe" i mitten av februari nästa år... :-) När man är för trött för att måla, då kan man iallafall orka teckna lite, och det har jag gjort: Grattiskort till sonen som fyllde 16 år, han vill bli rockstjärna och det måste man ju uppmuntra!

4 kommentarer:

Veja cecilia sa...

wow, grattis till graviditeten. Så spännande:) Den nedersta teckningen är jättefin tycker jag!

konst-iga_tankar@hotmail.com sa...

Tack för grattiset och berömmet. Den nedersta gillar jag själv väldans mycket och är så sugen på att göra fler. Men hua vad jobbigt att skanna in stora bilder, den är i typ lite större än A3 och det blir alltid lite diff när man ska foga ihop delarna. En A3-scanner vore inte så dumt att ha...

Elin sa...

Grattis till sprattlet! Och kul att få se lite teckningar. Vilket detaljarbete på den nedersta! Sådant tålamod har inte jag.

Veja cecilia sa...

Det lilla diffet fixar du superenkelt i photoshop!