måndag 1 september 2008

En födelsedagsmåndag

Idag fyller min son 16 år, så jag börjar med att säga GRATTIS till honom! Som alla föräldrar säkert känner så fattar man inte hur det gick till, det var ju igår han var liten och satt i vagnen och sa "gagelgagelgagel" (det var precis så han sa) och nu är han över 190 cm lång och på väg att bli en ung man. Det går lite lite för fort. Så över till konsten: I lördags var jag på Linn Fernströms vernissage och jag brukar aldrig någonsin känna mig speciellt avundsjuk på folk utan är ganska nöjd med mitt eget liv och det jag har, men när jag var där i galleriet och stod framför hennes helt underbara målningar då drabbades jag av ett stort avund. Tänk att kunna måla som hon gör, att få till dessa underbara färger och motiv!! Jag tycker dom är helt förtrollande. Jag köpte hennes katalog/bok och bad få den signerad, och ville säga att jag tycker hon är så duktig och gör så fina saker, men jag fick inte fram ett ord. Det var som om hon var en stor stjärna och jag en liten blyg tonåring som ville ha autograf, fy så fånigt det kändes. Den här målningen tyckte jag nästan bäst om: Målning av Linn Fernström 170*240 cm

5 kommentarer:

Veja cecilia sa...

Hennes målningar är så fina men samtidigt så vemodiga.

konst-iga_tankar@hotmail.com sa...

Ja det är ett härligt vemod i, vet inte varför den där vemodiga känslan är så skön att gå in i. Vackert vemodigt

Anonym sa...

Hej Nadja,
Kul att du är tillbaka i cybervärlden!!! Tack för dina inlägg i min blogg. Det är ju självporträtt men med lite modifikation...konstnärlig frihet you know.
Det är härligt att återigen få se dina alster här.
När det gäller Linn Fernström kan jag bara hålla med, är ett stort fan jag med och känner även som du "JAG VILL OCKSÅ KUNNA..." Har dock inte sett hennes bilder live annu men förstår att det är en upplevelse.
Men vi kan ju också!!! på vårt sätt och det är inte fy skam ;-)
Kram från Annika

Elin sa...

Jag gillar också Linn Fernströms tavlor även om jag inte har sett dem i verkligheten. Jag gillar dina bilder också - därför har jag precis lagt till dig på min länklista. Är det är ok?

Anonym sa...

maste kolla:)