tisdag 16 september 2008

Det går trögt nu...

Det är underbart att veta att man har ett litet liv i magen, men det är INTE underbart med foglossning. Fasiken vad det gör ont. Sen är det inte heller underbart med halsbränna och denna ständiga trötthet och att man blir flåsig för varje steg man tar. Mitt låga blodtryck gör att jag är konstant snurrig i huvudet och tror att jag ska tuppa av hela tiden. Men det är värt det, det är det verkligen. Min ständige följeslagare i livet, migränen, den har i allafall lyst med sin frånvaro, och det är så skönt. För man vill inte stoppa i sig starka mediciner när man är gravid, även om läkarna säger att själva migränen kan vara skadligare för barnet så blir man inte helt lugnad av deras ord.
Så, nu har jag fått gnälla av mig lite och det känns skönt :-)
Lägger upp äldre bilder i brist på nya
Dikt av Thomas Tranströmer som jag illustrerat
"Döden syr" tror jag den hette
Den är artikeln handlade om Darwin kontra Adam och Eva
Den här artikeln handlad om hur USA formar sin Jesus efter egna önskemål
Barn till alkoholister

4 kommentarer:

Sara sa...

Du gör snygga saker! Jag gillar stilen på döden som syr! Får lust att klippa ut klippdockorna... Grattis till en ny blivande familjemedlem! :)

Anonym sa...

Ånej har du foglossning, måste man inte vara helt still då?

Döden är skitcool och jag älskar Jesus som klippdocka, du är så himla clever!

Unknown sa...

Flott syrran

konst-iga_tankar@hotmail.com sa...

Tackar allra ödmjukast för fint beröm!